شناسه خبر : 99178
چهارشنبه 16 فروردين 1402 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین وداع با پیکر شهید مدافع حرم" میلاد حیدری" در قروه برگزار شد

آیین وداع با پیکر شهید مدافع حرم" میلاد حیدری" در قروه برگزار شد+فیلم

فاش نیوز -  آیین وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم " میلاد حیدری" شامگاه سه‌شنبه با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار کردستان در مسجد جامع قروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاور رییس سازمان بسیج کشور در این آیین، قدرت امروز ایران اسلامی را ثمره خون شهیدانی چون "میلاد حیدری" دانست و اظهار داشت:با تاسی از مکتب اسلام، ابتدا پایه قدرت را سامان دادیم و حالا که ابرقدرت و حاکم دریا، هوا و زمین هستیم، قدرت‌های جهان در صف خرید سلاح هستند و این به واسطه قوام و قدرتی است که ایران اسلامی به واسطه شهید میلادها بدست آورده است.

سردار سالار آبنوش با بیان اینکه مراجعه به اسلام در سایه‌سار اقتدار این دین الهی در جهان در حال افزایش است، افزود: ما همچنان مجهز به قدرت منطق هستیم و قدرت منطق ما متعالی است ولی با تاسی از پیامبر اکرم(ص)، امامین انقلاب به این فکر افتادند ابتدا منطق قدرت را ساماندهی کنند.

مشاور رییس سازمان بسیج کشور ادامه داد:پیامبران گفتمان خدا داشتند ولی قدرت منطق‌شان در برابر منطق قدرت کفار، راه به جایی نبردند، در حالی‌که پیامبر(ص) با منطق قدرت حکومت تشکیل داد و موفق نیز شد و ما نیز به پیروی از ایشان، ابتدا منطق قدرت را دنبال کردیم.

آبنوش با بیان اینکه با این وجود، با همه رافت و مهربانی که با بشریت داریم خود را قربانی انسانیت کرده‌ایم، اضافه کرد: در گام اول انقلاب، امامین انقلاب با همه فراز و نشیب‌ها، کشور را با قدرت مدیریت کردند و میلادها را شناسایی و مدیریت کرده و مدیریت منطقی رقم زدند.

وی سردار رشید شهید حاج قاسم سلیمانی را شهسوار واقعی اسلام خواند که هزاران میراث در جهان اسلام و ایران را از مذاهب مختلف تربیت کرده است، ادامه داد: ما ملت ایران و امت اسلام به دنبال شیعه و سنی نیستیم و باید با تکیه بر اشتراکات بسیار، حواسمان جمع باشد که اگر منطق قدرت نداشتیم با خبیثان این عالم نمی‌شود با گفتمان کنار آمد.

مشاور رییس سازمان بسیج کشور خطاب به حاضران اظهار داشت: بر خود ببالید که از بستر میلاد حیدری، خطه شیرمردی هستید که در مصاف با خبیث‌ترین انسان‌های روی زمین به نبرد رفته و تمام ستون فقرات کفر را به لرزه درآورده‌ و به خون خود آغشته شده است.

آبنوش یادآور شد: شاید برخی این سوال را داشته باشند که میلاد از خطه کردستان در سوریه چه‌کار می‌کرد و با اسراییل چه‌کار داشت؟ اسرائیلی که شایسته‌ترین نام ظالم و کودک‌کشی برازنده ذکر آن است.

وی تاکید کرد: دشمنی که از ما سیلی خورده و شیرازه آن را از هم پاشیده است، روزی از نیل تا فرات حرفم می‌زد و امروز در حفظ موجودیت خود گرفتار شده است و از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا شاید به طول عمر کوتاه نجسش اضافه کند.

مشاور رییس سازمان بسیج کشور با بیان اینکه در فضای رسانه و مجازی از این سوال‌ها ممکن است مطرح شود، گفت: حق و باطل همراه هم در حرکت هستند و زمانی ارزش پیدا می کنید که جایگاه خود را در جبهه حق پیدا و با آن عمل کنید.

آبنوش اضافه کرد: آن خوش خیال‌هایی که از ترس و زبونی می‌گویند اینقدر دشمن دشمن نکنیم، تمام بیاناتشان ریشه در خودباختگی و ترس دارد.

مشاور رییس سازمان بسیج کشور افزود: باید در مقابل دشمن با منطق قدرت گام برداشت، همچنانکه پیامبر(ص) در قالب حکومت اصحاب قدرت را ساماندهی کرد و وقتی به منطق قدرت مجهز شد، توانست اسلام را برای ما به ارمغان برساند و گرنه به سرنوشت ادیان دیگر محکوم بودیم.

دشمن همیشه کردستان را به عنوان یک طعمه برای خود قرار داده است

امام جمعه قروه امشب در مراسم وداع با شهید مدافع حرم شهید میلاد حیدری که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: افتخار مردم قروه این است که در همین دهه ۹۰ بیش از ۴۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۲ شهید عزیز این شهرستان از شهدای مدافع حرم هستند.

حجت‌الاسلام عابدین رستمی با بیان اینکه تبریک و تهنیت عرض می کنیم به خانواده شهید که امروز مفتخر به داشتن چنین شهیدی هستند، گفت: شهید به وجه‌الله نگاه می‌کند و آن مقام عالی را می‌بیند و این افتخار شهدا است

وی با اشاره به اینکه کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و ایثار و فداکاری است، افزود: کردستان همان سرزمینی است که وجب به وجب آن آغشته به خون شهدا است و قبل از اینکه سپاه پاسداران در این استان تشکیل شود این پیشمرگان مسلمان کرد بودند که در برابر ضد انقلاب ایستادند و امروز راه همان راه است و فرزندان این سرزمین همچنان در راه دین پایدار و ثابت قدم هستند.

 

جمع زیادی از مردم قروه و شهرهای دیگر استان، برای وداع با شهید مدافع حرم، "میلاد حیدری" در مسجد جامع قروه حضور یافتند.

پیکر این شهید والامقام ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین بعد از تشییع از مقابل سپاه قروه تا میدان شهید سلیمانی این شهر به زادگاهش روستای وینسار منتقل خواهد شد.

پاسدار رشید اسلام "میلاد حیدری" از مدافعان حرم، سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حیدری اصالتاً اهل روستای وینسار شهرستان قروه است که در شهرستان قرچک سکونت داشت.

این شهید والامقام در هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi